Gun Bernes SLU tipsar om att ansluta sig till 4D4F som har en särskild grupp för getproducenter, gällande sensorer o annan teknik som kan vara till hjälp i produktionen.

Läs mer om 4D4F här https://4d4f.eu/ och ladda gärna hem denna PDF om du vill veta mer, ​BPG Goats 4.pdf

Människans bästa vän?

De kan tyckas vara en ovanlig kandidat till titeln människans bästa vän, men forskare har föreslagit att getter kan liknas vid hundar och bilda ett liknande känslomässigt band med sina ägare. Forskare från Queen Mary University of London strävar efter att bevisa att getter är mycket smartare än man tidigare trott och de kan interagera med människor på ett liknande sätt som husdjur. [Läs mer...]

• Publicerad 2016-07-08