Årsmöte 2015

Årsmöte kommer att hållas vid Saerimners årliga träff, detta året på Frösön i Jämtland.
De blir Tisdagen den 6 Oktober kl 18.00 på Frösö Park nya Hotell. Eldrimner har sponsrat med en möteslokal för vår räkning. Nästa år kommer mötet att hållas någon annan stans i Sverige. (var är ej bestämt än)
Vi kommer att ha vanliga årsmötesförhandlingar, en styrelse skall väljas, interimsstyrelsen presenterar en verksamhetsplan för de första året, och de skulle vara fantastiskt roligt att från er ute i landet få input på frågor som ni anser vara viktiga för oss getbönder, och kanske speciellt kring avelsfrågorna, där överlevnaden av den svenska getstammen ju står i fokus.
OBS. Vid samma sammankomst inbjuds du också att delta vid ett sista årsmöte i den gamla Bockavelsföreningen, där vi tar beslut om nedläggning av föreningen, och att vi nu rekommenderar våra anhängare att gå med i Svenska getavelsförbundet.

Läs gärna hela inbjudan från styrelsen