Årsmöte 2015

Årsmöte kommer att hållas vid Saerimners årliga träff, detta året på Frösön i Jämtland.
De blir Tisdagen den 6 Oktober kl 18.00 på Frösö Park nya Hotell. Eldrimner har sponsrat med en möteslokal för vår räkning. Nästa år kommer mötet att hållas någon annan stans i Sverige. (var är ej bestämt än)
Vi kommer att ha vanliga årsmötesförhandlingar, en styrelse skall väljas, interimsstyrelsen presenterar en verksamhetsplan för de första året, och de skulle vara fantastiskt roligt att från er ute i landet få input på frågor som ni anser vara viktiga för oss getbönder, och kanske speciellt kring avelsfrågorna, där överlevnaden av den svenska getstammen ju står i fokus.
OBS. Vid samma sammankomst inbjuds du också att delta vid ett sista årsmöte i den gamla Bockavelsföreningen, där vi tar beslut om nedläggning av föreningen, och att vi nu rekommenderar våra anhängare att gå med i Svenska getavelsförbundet.

Läs gärna hela inbjudan från styrelsen

Getavelsförbundets årsmöte 2021

Styrelsen för Svenska Getavelsförbundet och SVA har härmed det stora nöje att inbjuda dig till vår GETDAG med årsmöte den 18 februari 2021. [Läs mer...]

• Publicerad 2021-01-20

Seminkurs

Missa inte att anmäla er senast den 9/8 till seminkursen i augusti/september 2020 om ni vill kunna seminera era getter med svensk eller norsk sperma. [Läs mer...]

• Publicerad 2020-06-29

Steg 1 i märkningsprojektet avklarat

Vi startade med en etisk ansökan Dnr; 5.8.18-16957/2018, den första enkäten om hur ni upplever användningen av öronmärkningen av getterna pågick hösten 2018 och är nu avslutad. Den är det första steget i Svenska Getavelsförbundets och SLUs undersökning av hur det fungerar idag och hur det kommer att fungera med chipmärkningen. [Läs mer...]

• Publicerad 2019-09-01

• Köp & Sälj

Senaste annonserna

• 2021-11-10 Säljes, Djuptjärn, Trehörningsjö

CAEfri Svensk Lantras Avelsbockkilling med AA på gentestet.

SE 10672-21078 Anton AA är en vit/ljusbrun trevlig avelsbockkilling som är sent [...]

Pris 3000 kr

• 2021-10-15 Säljes, Djuptjärn, Trehörningsjö

Svensk Lantras getkillingar