Særimner 2015

Välkommen till Særimner 2015, Östersund 6-8 oktober
Eldrimner laddar återigen för Særimner, det stora idé- och kunskapsforumet om mathantverk. Med årets tema Ett rikt mathantverk – socialt, ekonomiskt och miljömässigt hållbart vill vi visa att det finns olika bottnar i rikedom, inte bara ekonomiska.
Till Særimner 2015 kommer mathantverkare, politiskt sakkunniga, trendanalytiker och experter. Här diskuteras de hetaste och mest aktuella frågorna inom mathantverk och här avgörs också SM i Mathantverk 2015.
Förutom ett intressant tema att se fram emot kan ni förbereda er på en rejäl mathantverksfest och stort jubileum eftersom det är hela 20 år sedan Særimner arrangerades för första gången.
Eldrimner firar dessutom 10 år som nationellt resurscentrum för mathantverk. Plats: Östersund på Quality Hotel & Resort Frösö Park.

OBS! Förlängd anmälningstid fram till den 25:e september!

Läs mer på Eldrimner.com

Getavelsförbundets årsmöte 2021

Styrelsen för Svenska Getavelsförbundet och SVA har härmed det stora nöje att inbjuda dig till vår GETDAG med årsmöte den 18 februari 2021. [Läs mer...]

• Publicerad 2021-01-20

Seminkurs

Missa inte att anmäla er senast den 9/8 till seminkursen i augusti/september 2020 om ni vill kunna seminera era getter med svensk eller norsk sperma. [Läs mer...]

• Publicerad 2020-06-29

Steg 1 i märkningsprojektet avklarat

Vi startade med en etisk ansökan Dnr; 5.8.18-16957/2018, den första enkäten om hur ni upplever användningen av öronmärkningen av getterna pågick hösten 2018 och är nu avslutad. Den är det första steget i Svenska Getavelsförbundets och SLUs undersökning av hur det fungerar idag och hur det kommer att fungera med chipmärkningen. [Läs mer...]

• Publicerad 2019-09-01

• Köp & Sälj

Senaste annonserna

• 2021-11-10 Säljes, Djuptjärn, Trehörningsjö

CAEfri Svensk Lantras Avelsbockkilling med AA på gentestet.

SE 10672-21078 Anton AA är en vit/ljusbrun trevlig avelsbockkilling som är sent [...]

Pris 3000 kr

• 2021-10-15 Säljes, Djuptjärn, Trehörningsjö

Svensk Lantras getkillingar